Rabu, 25 Ogos 2010

Golongan Atas Pagar

Dalam sibuk kita mengatur program2 juara rakyat dan berbangga dengan jumlah penganjuran program, kita lupa ada segolongan manusia @ pemerhati politik yang sepatutnya kita beri perhatian iaitu 'golongan atas pagar'. Selama ini kita tidak pernah memberi tumpuan khusus permasalahan kumpulan ini. Kita tidak pernah bertanya apa yang meraka kehendaki dan apa yang mereka benci ? Kita seolah-olah tidak mahu mengakui kumpulan ini penyumbang kepada kekalahan BN semasa PRU 12 dulu.

Mereka masih wujud dan tidak pernah menampakkan diri. Membiak dalam senyap tetapi meninggalkan bisa amat pedih. Merayap dalam masyarakat, kadang kala berjaya meracuni dan mengubah persepsi rakyat terhadap UMNO/BN. Bahaya dan amat bahaya.


Saya percaya golongan ini kebanyakkannya ada terdiri pegawai2 kerajaan, tetapi mereka bukan penyokong setia kerajaan. Mereka boleh memihak atau menjatuhkan kerajaan berdasarkan isu2 semasa yang berjaya atau gagal diatasi kerajaan.

Dan saya melihat Bahagian Pendang pun melakukan perkara yang sama, terlalu mengabaikan kumpulan ini. Sedangkan kumpulan ini makin bertambah di Pendang. Dan sudah tentu kuasa undi mereka makin bertambah. Ini dapat dibuktikan dengan pertambahan bilangan taman2 perumahan disini. Untuk siapa taman2 ini dibina ?

Oleh itu sebelum terlambat, berilah sedikit tumpuan kepada mereka. Dekati mereka. Dengar kehendak dan harapan mereka juga. Tidak semestinya menunaikan semua tuntutan mereka. Kerana golongan ini hanya mahukan ruang khusus untuk mereka berbincang dan meluahkan pendapat. Dan kita pun perlu faham, mereka ini golongan yang lebih berpendidikan dan lebih bermaklumat.

Apalah salahnya di bulan yang mulia ini UMNO Bahagian Pendang menganjurkan majlis khas berbuka puasa disamping memberi penerangan terhadap isu2 semasa untuk mereka. Mudah-mudahan akan terbuka hati mereka untuk menyokong kita pula. Kerana Pakatan Rakyat juga sudah menimbulkan pelbagai isu yang kurang menyenangkan mereka ketika ini

Salam Ramadhan

BN MENANG kEDAH MENANG

2 ulasan:

  1. betoii .. group ni yg jd turning point d pendang tiap2 kali PRU atau PRK .. kita tau taburan pengundi pendang macammana , umno brapa % ,, pas brapa % .. Maaf cakap kebanyakan caw. umno d dlm area pekan pendang sangat2 kekurangan org muda ... yg ada org muda bukan caw. dekat2 pekan pendang ,,, nuuu sebelah mukim pdg kerbau .... kalau mukim ayer puteh ,, dari 10 pemuda ,, nak cari 2 org umno pun susahhh ... jadi buat laa xtvt2 yg dekat d hati dengan kelompok ni .. tambah pulak area pdg kerbau pun PKR dok p tarik dah yg atas pagaq ... Mintak K.Penerangan ambik perhatian hal ni ..

    BalasPadam
  2. akan kita usahakan permintaan tuan. t.kasih

    BalasPadam