Khamis, 16 September 2010

Masalah Hari Raya Di Sungai Tiang

Sambutan Hari Raya di Felda Sg Tiang begitu terjejas. Sehingga raya ke 6, bekalan air paip di blok 13A, terputus terus. pada siang hari. Titisan air paip hanya akan diperolehi semula pada tengah2 malam hari. Itu pun dengan kadar yg amat perlahan.

Oleh sebab terlalu marah ada individu telah menghubungi terus MB Kedah dan Dr Hayati sebagai wakil parlimen, menyatakan permasalahan yg sedang dihadapi. Namun jawapan yg diperolehi amat mengecewakan. MB memberi jaminan permasalahan ini akan diselesaikan 5 tahun lagi. Maksud disebalik jawapan MB ialah, undi Pas dalam pilihanraya 13 nanti, masalah ini pasti akan diselesaikan.

Sementara ahli parlimen Pendang pula sedang beraya di Melaka, di rumah mentua. Adilkah kepada masyarakat Pendang seorang wakil yg dipilih mewakili Pendang, beraya di tempat lain. Dia tidak pernah mahu memahami masalah yg sedang dihadapi oleh rakyat Pendang. Dan jawapan kepada individu yg menelefonnya, sudah tentu lagi mengewakan. Katanya di Melaka, dirumah mentuanya juga menghadapi masalah yg sama. Kami terpaksa menggunakan air telaga saja. Apakah kedaan di Melaka ada kena mengena dengan Felda Sg Tiang. Sepatutnya beliau mewakili kita disini dan masalah ini sudah diajukan saban tahun, kenapa tidak mahu memikirkan kaedah mengatasinya.

Saya amat2 bersimpati dengan nasib yg menimpa masyarakat saya. Dalam kegembiraan menyambut perayaan bersama anak, menantu, cucu, rakan dan taulan kemarahan pula terpaksa disemburkan. Kata2 kesat, sumpah seranah terpaksa diucapkan. Mana dia slogan Kedah Sejahtera? Sepatutnya permasalahan ini sudah lama diatasi oleh PR.

Sudah 2 penggal Dr Hayati menjadi YB. Mana dia kebijaksanaan tuan? Mengata orang memang mudah, tapi apa tindakan tuan mengatasi permasalahan rakyat. Sepatutnya dalam keadaan sekarang hasrat tuan membantu rakyat, lebih mudah kerana kerajaan negeri juga di perintah parti tuan.

Jelas pemimpin Pas, hanya pandai berjanji. Membela rakyat konon. Apa yg dapat mereka buat. Sedang rakyat beraya dalam kesusahan, pemimpin yg dipilih membantu rakyat melarikan diri ketempat lain.

Fikir-fikirkanlah, wahai rakyat Pendang. Apa yg patut tuan2 lakukan dalam PRU13 nanti. Patutkah dikekalkan pemimpin sebegini atau kita sama2 gantikan dengan pemimpin lain yg lebih berkemampuan membantu dan mendekati kita.

BN MENANG KEDAH SENANG

Tiada ulasan:

Catat Ulasan