Isnin, 17 Mei 2010

Nak Apa Lagi ?

Saya hairan dengan kaum Cina Malaysia, apa lagi yang mereka mahukan ? Kerajaan BN yg diketuai UMNO pula seolah-olah terlalu menjaga kaum ini. Untuk apa? Ya untuk undi. Adakah BN mendapat undi kaum Cina selepas beberapa kali PRK diadakan ? Tidak. Malah mereka langsung tidak mengendahkan pemberian demi pemberian oleh kerajaan.

Mereka nakkan kekayaan(ekonomi), mereka sudah dapat. Dari sepuluh orang terkaya di Malaysia, lapan darinya ialah orang Cina. Rumah2 agam dibandar2, hampir 95% dimiliki kaum Cina. Pembekal2 keperluan harian, kedai hardware, kedai alatan elektrik, semuanya dipunyai dan dibolot oleh kaum ini.

Mereka nakkan kekuasaan politik, nampaknya mereka makin hampir. P.Pinang dan Selangor sudah dikuasai mereka. Malah orang Melayu yang tak sedar diri, turut membantu mempercepatkan hasrat mereka menguasai Malaysia. Dengan harapan suatu hari nanti, DAP akan mengubah perlembagaan negara untuk memperkuatkan orang Melayu, menjaga hak2 istimewa orang Melayu & memperjuangkan ketuanan Melayu, yang gagal dibuat oleh UMNO.

Terima kasih Melayu yang mengkhianati bangsa sendiri.

Jadi, ada sesiapa boleh memberikan pendapat, apa lagi kaum Cina nak di negara yg bernama Malaysia ini?

2 ulasan:

  1. tahniah pada PAS & PKR kerana berupaya menjadi kerbau pada DAP. setuju dgn Ahmad Maslan dgn cadangan supaya pengerusi Pakatan ditukar kepada pemimpin DAP. baru la betul. kit siang dgn karpal sj yg boleh tarik hidung anuar & nik aziz. betul x, tok guru.

    (Ingatlah akan) hari (kiamat yang padanya) ada muka (orang-orang) menjadi putih berseri dan ada muka (orang-orang) menjadi hitam legam. Adapun orang-orang yang telah hitam legam mukanya, (mereka akan ditanya secara menempelak): Patutkah kamu kufur ingkar sesudah kamu beriman? Oleh itu rasalah azab seksa Neraka disebabkan kekufuran kamu itu. (al-Imran 106)

    BalasPadam
  2. Sangat setuju pandangan pemuda jr

    BalasPadam