Isnin, 15 Jun 2009

Mohon Dengar Rintihan Cawangan......

  1. Minggu ini dan seterusnya merupakan minggu2 yg sibuk bagi ketua-ketua cawangan untuk menyediakan minit mesyuarat dan laporan kewangan tahun lalu. Penyedian butiran tersebut adalah sesuatu yg mesti, pada mesyuarat kali ini. Nampaknya ketua2 cawangan ini menghadapi kesukaran dalam menyediakan semua keperluan mesyuarat diatas. Walau susah, saya harap mereka bersabar dan cubalah sedaya upaya. Alah bisa tegal biasa.
  2. Sebagai AJK Bahagian, saya juga telah diarah untuk menyelaras mesyuarat cawangan2 di bawah seliaan saya.
  3. Dikebanyakkan cawangan seliaan saya, ketua2 cawangan telah menyuarakan pelbagai rintihan dan bebanan yg terpaksa mereka tanggung untuk mengembalikan sokongan ahli parti, selepas kekalahan terburuk BN dalam PRU 12.
  4. Bagi mereka, ahli UMNO peringkat cawangan sudah hilang semangat perjuangan dan tidak bermaya. Mereka mempertikaikan pemimpin2 UMNO diperingkat Bahagian yg masih lagi tidak mempunyai hala tuju yg jelas untuk memulihkan UMNO Bahagian.
  5. Disaat-saat ini mereka mahukan kepimpinan bahagian turun padang untuk memulih semula semangat perjuangan yg makin luntur ini. Mereka juga mempersoalkan, dimanakah pemidato hebat yg mengegarkan PWTC? Kenapa tidak melihat kelemahan tempat sendiri yg perlu dipulihkan?
  6. Saya sendiri tidak dapat menjawab persoalan dan rintihan mereka, cuma saya mampu merayu, supaya rintihan dan keluhan mereka segera diberi perhatian. Parti pembangkang sudah menghidu kelemahan kita..........

Tiada ulasan:

Catat Ulasan