Isnin, 29 Jun 2009

'Organise'kan Program Bahagian

  1. UMNO Bahagian Pendang sebenarnya masih aktif. Banyak program2 yg telah dilancarkan. Tujuannya hampir sama, iaitu mengembalikan semula sokongan rakyat kepada parti keramat kita.
  2. Walau pun nawaitu setiap program yg dianjurkan itu baik, namun adakah objektifnya tercapai? Kenapa pula saya bertanya begitu?
  3. Cuba ahli-ahli UMNO bayangkan pada 26 & 27 hb Jun 2009 baru-baru ini sahaja pelbagai program UMNO Bahagian telah berlangsung. Antara program yang saya maklum berlangsung pada hari itu ialah,
  • Pameran Kerjaya Beruniform anjuran Biro Pendidikan
  • Program Berbasikal Naib Ketua Pemuda UMNO Bahagian ke Bukit Perak
  • Program Bola Jaring anjuran Pergerakan Puteri Bahagian
  • Mesyuarat Y2Y, belia
  1. Oleh itu UMNO boleh berbangga dengan jumlah penganjuran programnya. Tetapi apabila program yg dilaksanakan itu, hanya sekadar kosmetik. apakah hasilnya?
  2. Jawapannya mudah "walhasil balik asal' @ 'pi mai pi mai tang tu'.
  3. Sepatutnya program yg begitu banyak boleh dilaksanakan dalam 1 bulan. Maknanya 1 minggu satu program. Wang tidak dibazirkan, objektif program lebih mudah tercapai.
  4. Caranya mudah, bahagian sepatutnya menpunyai 'yearly planner' untuk program-program UMNO. Setiap minggu atau bulan dibenarkan hanya satu program bahagian.
  5. Cara ini barulah mudah kita menarik masyarakat ke program UMNO. Siapa yg untung kalau program yg dianjurkan itu berjaya? UMNO.
  6. Yang penting janganlah dijadikan 'bisikan jahat', dikalangan ahli UMNO bahawa program yg dianjurkan oleh mana2 biro untuk mempopularkannya. Oleh itu tidak perlu diberikan sokongan. Jikalau kita masih mempunyai agenda busuk hati, sampai bila pun UMNO akan menghadapi masalah.
  7. Ingatlah tidak semua orang mempunyai agenda, setengahnya ikhlas untuk memperkasakan semula parti kita.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan