Rabu, 19 Ogos 2009

Perjumpaan Tertutup Bersamaan TPM, Menginsafkan..




  1. Perjumpaan tertutup TPM, bersama kumpulan kami seramai 36 orang di Carcosa Sri Negara pada 18.08.09, tepat jam 5 ptg benar2 menginsafkan saya sebagai seorang Melayu.

  2. Apa tidaknya, apabila Tan Seri begitu bersungguh2 dan merayu kumpulan kami supaya sama2 memainkan peranan dan mencari jalan untuk memperkukuhkan semula UMNO, amat2 ikhlas dan rendah diri.

  3. Bagi Tan Seri, hanya UMNO saja yg benar2 memperjuangkan nasib bangsa Melayu dan Agama Islam. Beliau sempat membayangkan bagaimana sekiranya parti ini gagal dalam PRU13 nanti. Nasib orang Melayu dan agama Islam tidak akan terbela, kerana parti Melayu Islam lain seperti PKR dan PAS tidak mampu melindunginya.

  4. Parti PAS dan PKR, hanya menjadi pak turut kepada DAP. Parti tersebut hanya ingin berkuasa. Mereka tidak penting agenda Melayu. Hak Melayu dah banyak dikurangkan oleh PAS dan PKR. Jika mereka berkuasa hak2 itu pasti tidak dapat ditarik balik.

  5. Oleh sebab itulah beliau telah melabelkan Anwar Ibrahim sebagai 'pengkhianat' kepada orang Melayu, kerana beliau tahu perjuangan PKR akan menghapuskan apa yg telah diperjuangkan UMNO untuk orang Melayu sejak penubuhannya hingga kini, tanpa henti.

  6. Beliau terkilan tapi tidak kecewa kerana orang Melayu tidak mahu menilai kepentingan UMNO kerpada politik Melayu. Orang Melayu yg berpecah belah tidak mambantu. Kenapa Melayu tidak mengikut cara berpolitik kaum Cina? Walau apa pun parti mereka, perjuangan mereka hanya untuk kepentingan kaum Cina keseluruhannya.

  7. Menurut Tan Seri selepas tewas dlm PRU12 lalu, pelbagai perubahan telah dilakukan oleh UMNO. Tujuannya supaya UMNO yg telah berusia 63 tahun itu terus relevan dgn tuntutan masa.

  8. Cuma apa yg paling dikesalkannya ialah sikap Bahagian2 UMNO yg masih enggan menerima perubahan. Ketua2 Bahagian masih lagi mengikut 'feel' lama dan kebanyakkannya gagal memahami keperluan berubah itu. Oleh itu proses perubahan yg dilaungkan menjadi lambat.

  9. Satu perkara yg melegakan kami, apabila beliau menegaskan bahawa konsep 1Malaysia, tidak akan mengadaikan apa yg menjadi teras Perlembagaan Malaysia yg telah dipersetujui sekian lama. Malah One malaysia bukan 'Malaysian Malaysia' yg diperjuangkan DAP. Ianya lebih menjuruskan kearah kerjasama dan perpaduan rakyat Malaysia untuk mencapai cita2 negara secara bersama2. Tanpa perpaduan negara tidak akan maju.

  10. Walau pun banyak perkara lagi yg diperkatakan dan diperbincangkan, namun ianya tidak boleh dituliskan semuanya.

  11. Kesimpulannya, orang Melayu perlu bangkit jika tidak mahu apa yg ada, hilang dalam sekelip mata. Bila seseorang sudah biasa menikmati 'kemanisan darah' maka mereka perlukan lebih banyak darah. Itulah perumpamaan yg beliau kiaskan kepada kaum2 lain yg sudah menikmati kekuasaan, maka kekuasaan itu tidak akan dilepaskan.

  12. Oleh itu fikir-fikirkanlah...., wahai Melayu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan