Selasa, 18 Ogos 2009

Tindakan Jantan SPRM

  1. Kita amat kecewa dengan kenyataan Ketua Pengarah Siasatan SPRM, Dato Shukri Abdull, bahawa SPRM akan membekukan semua siasatan rasuah membabitkan ahli politik.
  2. Kekecewaan ini bertambah lagi, bila mana mengetahui Dato Shukri berasal dari Daerah Pendang.
  3. Persoalannya mengapa perlu tunduk dengan tekanan pembangkang ?
  4. Sebelum ini pun sudah banyak ahli politik dikalangan BN yg didakwa oleh SPRM ( sebelum ini BPR) dan mereka tidak pernah menghalang tugasan SPRM. Contohnya Datuk Kasitah Gadam, beliau melalui proses soal siasat dan pendakwaan yg cukup lama sebelum dibebaskan.
  5. Namun apabila pihak pembangkang yg didakwa, maka pelbagai tekanan dan helah diberikan. Tragedi penahanan S/U exco kerajaan Selangor, amat mejelekkan, penuh dgn drama opera Cina yg melampau.
  6. Rakyat hendaklah ikhlas menilai tindakan oleh parti yg kuat mendesak ditubuhkan suruhanjaya bebas menyiasat kes2 rasuah di Malaysia. Tapi apabila pihaknya yg terkena pelbagai halangan pula diwujudkan untuk menghentikan siasatan. Inikah keadilan ? Maksud keadilan bagi pembangkang, hanyalah yg memihak kepada mereka.
  7. Kita beterima kasih kepada Ketua Pesuruhjaya SPRM Datuk Seri Ahmad Said Hamdan, yg berjanji akan meneruskan siasatan rasuah membabitkan ahli politik, tanpa menghiraukan tekanan, ugutan dan halangan. Ini baru tindakan Jantan...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan