Isnin, 3 Ogos 2009

Tahniah G7

  1. Masih belum terlambat untuk mengucapkan tahniah kepada semua pemenang G7 , UMNO Bahagian Pendang. Merekalah paling layak mewakili bahagian ke Perhimpunan Agung UMNO di K.Lumpur nanti. Hormati pemilihan ini dengan mengikuti sepenuhnya perbahasan di PWTC nanti. Carilah idea2 baru untuk dijadikan bekalan dan panduan untuk memajukan lagi UMNO Bahagian, bila pulang nanti. Jangan sekali2 mengkhianati undi perwakilan terhadap anda.
  2. Kepada pemenang 'tulen' kita ucapkan tahniah berganda2 diatas kejayaan anda.
  3. Berbalik kepada mesyuarat bahagian, saya amat tersentak dengan tuduhan perwakilan bahagian rasau. Kenyataan bahawa Biro Pendidikan, tidak membantu pemulihan UMNO Pendang adalah tuduhan tidak berasas, bermotif dan mempunyai agenda tersembunyi. Tuduhan ini tidak mempunyai asas, kerana beliau sendiri pun tidak hadir pada masa program itu dan tidak merasai suasananya. Oleh itu, bagaimana beliau boleh memberi pandangan? Tuduhan itu hanya dengar cakap. Maksudnya fitnah.
  4. Saya bukan tidak boleh menerima teguran, tetapi teguran itu biarlah bersumber sahih dan benar.
  5. Jika penilaiannya begitu, kenapa pula ada pembahas lain dari Bendang Tani yg mengaku sudah 30 tahun tidak terlibat dlm mesyuarat UMNO Bahagian, begitu menyanjung Biro Pendidikan kerana berjaya menarik golongan muda mengikuti program UMNO ? Contoh yg diberikan beliau semasa program 'Pendidikan dan Kerjaya' begitu menyumbang kepada para belia memilih jurusan yg sesuai dengan kelulusan. Malah beliau menyarankan biro pendidikan ini digabungkan dengan biro sosial demi meluaskan lagi skop program biro pendidikan.
  6. Saya ingin mengucapkan ribuan terima kasih kpd Dato' Ketua bahagian, kerana menghargai sumbangan Biro Pendidikan menganjurkan program. Malah melabelkan biro ini sebagai 'super active'. Biro paling berkesan. Beliau turut menjawab dan menjelaskan semua tuduhan wakil cawangan Rasau. T.kasih Dato'
  7. Saya juga cukup kesal kiranya tuduhan dan kecaman beliau ini mempunyai niat jahat terhadap saya. Kenapa perlu takut dengan bayang-bayang. Saya hanya AJK Bahagian dan pengerusi Biro yg ingin membantu memulihkan sokongan kepada UMNO. Jangan hanya kita hendak 'membawa' orang2 tertentu, kita buruk2kan yg lain. Seperti yg saya kata kan bertandinglah secara sihat. Menang atau kalah, adalah sesama kita.
  8. Bukan cara mengutuk dan mengecam ahli yg cuba berbakti. Sesiapa saja yg ingin membantu memulihkan UMNO kita alu2kan.
  9. Sekiranya beliau mempunyai niat untuk 'melemahkan semangat' saya, andaian itu silap. Saya akan tetap menganjurkan lagi program yg boleh membantu masyarakat saya dan anak ahli parti saya selagi termampu. Lagi pun saya sudah berjanji selagi penggal saya belum berakhir saya akan sentiasa memikirkan lain2 program yg boleh disumbangkan kepada masyarakat Pendang.
  10. Akhir kata, kepada perwakilan G7, selamat mengikuti persidangan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan