Selasa, 22 September 2009

Sokonglah Datuk Shafie, Pulih UMNO Kedah.

Perlantikan Datuk Shafie Afdal sebagai Pengerusi Perhubungan UMNO Negeri Kedah dan Dato Ahmad Bashah sebagi timbalan, mula dipertikaikan kemampuanmereka. Cakap2 ini meluas tersebar selepas majlis tauliah perlantikan dan sumbangan kepada JKKP yg dilantik di Anak Bukit, baru2 ini.

Persoalannya, kenapa hendak mempolitikkan pelantikan yg dibuat oleh PM ? Kenapa kita cuba mentafsirkan ada maksud yg tersembunyi disebalik perlantikkan itu ? Bukannya sesuatu yg baru melantik seorang Naib Presiden atau Timbalan Presiden menjadi Pengerusi Perhubungan di mana2 negeri. Terutamannya bagi negeri2 yg kalah. Tun Mahathir, pernah menjadi Pengerusi Perhubungan Negeri Kelantan.

Semua pemimpin UMNO di Negeri Kedah perlu insaf dan sedar, Kedah bukan lagi dikuasai oleh BN, Kedah adalah Neg yg dikuasai PAS. Jadi, sebarang pertelingkahan atau perasaan tidak puas hati pasti menggugat perpaduan. UMNO Kedah tidak perlu perebutan sekarang. Mereka perlu bersatu dan tunjukkan penyatuan itu.Maksudnya UMNO Kedah perlukan kestabilan.

Usaha mensabatoj dll tindakan khianat, pasti merosakkan dan memakan masa untuk dipulihkan. Sedangkan UMNO Kedah sepatutnya, sudah mula bergerak kearah menarik semula sokongan.

Oleh itu sokonganlah keputusan yg dibuat oleh PM, berilah kepercayaan kepada Datuk Shafie dan Dato Bashah untuk membentuk semula UMNO Kedah. Mudah-mudahan berlaku perubahan dan penambahbaikkan kepada UMNO dalam usaha merampas semula Negeri Kedah ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan