Selasa, 20 Oktober 2009

Pendang Tuan Rumah Pelancaran Askar Wataniah 4 Parlimen Peringkat Neg Kedah.

Saya berasa sungguh bertuah kerana UMNO Parlimen Pendang, telah dipilih menjadi tuan rumah majlis 'Pelancaran Askar Wataniah Parlimen Peringkat Negeri Kedah' pada bulan November nanti. Perasaan gembira ini menjadi ubat yg cukup berharga, setelah penat lelah saya mengelola pengambilan ahli yg terdiri dari golongan muda selama 4 minggu berturut2 sampai ke penghujungnya.

Menurut laporan yg saya terima dari pihak tentera, pemilihan ini juga adalah berdasarkan kesungguhan Pendang merekrut paling ramai golongan belia menjadi askar simpanan wataniah. Tahniah warga Pendang kerana berani menyahut cabaran.

Disamping itu, kepada ahli2 yg layak menjadi anggota pasukan simpanan wataniah, nombor keanggotaan mereka akan diberikan tidak lama lagi. Menurut sumber pihak tentera lagi, hanya 2 orang saja ditolak, kerana kesalahan teknikal dan 10 orang lagi ditolak kerana belum cukup 18 tahun. Walau bagai mana pun permohonan ini tidak ditolak terus, kerana borang ini akan diproses semula bila mereka mancapai umur 18 tahun nanti.

Besar harapan kita supaya Pendang juga dijadikan pusat aktiviti latihan dan kursus bagi askar simpanan Wataniah Negeri Kedah.

Syabas Pendang.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan